O idee năstrușnică: notele din catalog să reflecte realitatea

Un parlamentar a făcut propunerea ca examenele de la finalul claselor a VIII-a și respectiv a XII-a să fie pur și simplu desființate. Unele reacții au fost fie oripilate fie condescendente. Cum adică, în ce bază să mai fie departajați elevii la intrarea în liceu, sau la intrarea în facultate? Într-adevăr... în ce bază? Subtextul întrebării e pe cât de clar pe atât de crunt: se subînțelege că notele acumulate în catalog timp de 12 ani de școală nu înseamnă nimic. Cum să le iei pe acelea în serios? Doar nu avem standarde unitare în toate școlile. Doar nu dăm note pe bune. Doar nu ne luăm toți serviciul în serios. Și, mai ales, doar nu crede cineva că avem intenția sau capacitatea de a-l lua în serios cândva în viitorul apropiat. Cam asta vor să spună reacțiile amuzate sau virulente la propunerea citată.


A respecta întotdeauna regulamentele chiar atunci când asta înseamnă să ai de suferit (inclusiv să-ți pierzi locul de muncă, sau mai rău decât atât), sau a încerca să faci în așa fel încât ele să fie respectate de majoritatea sistemului în majoritatea cazurilor – iată o idee complet năstrușnică.  

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

...cu număr. 73.

Cazul misteriosului teren bihorean de fotbal construit în pantă

Cum aleg revista de specialitate