O idee năstrușnică: notele din catalog să reflecte realitatea
Un parlamentar
a făcut propunerea ca examenele de la finalul claselor a VIII-a și
respectiv a XII-a să fie pur și simplu desființate. Unele reacții
au fost fie oripilate fie condescendente. Cum adică, în ce bază să
mai fie departajați elevii la intrarea în liceu, sau la intrarea în
facultate? Într-adevăr... în ce bază? Subtextul întrebării e pe
cât de clar pe atât de crunt: se subînțelege
că notele acumulate în catalog timp de 12 ani de școală nu
înseamnă nimic. Cum să le iei pe
acelea în serios? Doar nu
avem standarde unitare în toate școlile. Doar nu dăm note pe
bune. Doar nu ne luăm toți
serviciul în serios. Și, mai ales,
doar nu crede cineva că avem intenția sau capacitatea de a-l lua în
serios cândva în viitorul apropiat.
Cam asta vor să spună reacțiile amuzate sau virulente la
propunerea citată.
A respecta întotdeauna
regulamentele chiar atunci când asta înseamnă să ai de suferit
(inclusiv să-ți pierzi locul de muncă, sau mai rău decât atât),
sau a încerca să faci în așa fel încât ele să fie respectate
de majoritatea sistemului în majoritatea cazurilor – iată o idee
complet năstrușnică.
Comentarii
Trimiteți un comentariu