Ți-am văzut casa la CNN
Un coleg din
Bosnia-Herțegovina îmi spunea că pe la ei prin zonă circula o
glumă macabră pe timpul recentului război civil: „ți-am văzut
casa la CNN”. Era sinistru să-i spui cuiva asta, pentru că CNN
transmitea aproape live reportaje despre bombardamentele de
acolo. Să te vezi la televizor însemna că ai fost și tu
(sau casa ta, sau ai tăi) victimă a acelor bombardamente.
Personal cred că într-un
fel (incomparabil mai blând) principiul se aplică oriunde. Să te
vezi la știri e aproape întotdeauna un lucru rău – pentru
că, așa cum am subliniat și în altă
parte cu date numerice concrete, buletinele de știri preferă
violența și necazurile. Insist, buletinele de știri preferă.
Nu piața preferă, nu oamenii preferă, ci buletinele de știri preferă –
și nici acelea toate. Dovada numerică am citat-o anterior:
atunci când există voință, dispare corelația directă dintre
violența de la știri/TV și audiența pe care o fac acele știri, sau profitabilitatea lor economică.
Un prieten de pe Facebook,
dând share la un reportaj TV despre mine, spunea: uite, s-a
realizat... Comentariul lui îmi aduce aminte de gluma
prietenului bosniac despre casa la CNN. Pe măsură ce trece timpul, e tot mai ușor să
apari la știri. Sau măcar la Local-TV. Sau măcar pe
Facebook. Eu nu cred că asta e o realizare.
Comentarii
Trimiteți un comentariu